31.07.2020. izašla je u Službenom listu Uredba (EU) 2020/1054 o izmjeni Uredbe (EZ) br. 561/2006 i Uredbe (EU) br. 165/2014.

Uredba stupa na snagu dvadesetog dana od dana objave u Službenom listu EU

 Važnije izmjene Uredbe 561/2006:

– 45 minuta pripravnosti u slučaju posade je pauza (do sada bilo regulirano smjernicama)

– kod međunarodnog prijevoza vozač može uzeti dva uzastopna skraćena tjedna odmora uz uvjet da u bilo koja 4 uzastopna tjedna ima najmanje 2 skraćena i 2 redovna tjedna odmora

– vozač u bilo koja 4 tjedna mora najmanje jednom imati redovni odmor u mjestu svog boravka ili državi poslovnog nastana prijevoznika

– redovni tjedni ne smije se provoditi u vozilu već u prikladnom smještaju s odgovarajućim mjestom za odmor i sanitarnim prostorom. Troškove toga snosi prijevoznik

– moguće je prekinuti dnevni odmor i skraćeni tjedni odmor zbog ukrcaja i iskrcaja na brod/vlak

– moguće je prekinuti redovni tjedni odmor zbog ukrcaja/ iskrcaja na brod uz uvjet da predviđeno putovanje istim traje duže od 8 sati i da vozač ima pristup spavaćoj kabini

– vozač u iznimnim okolnostima može odstupiti od dnevnog vremena vožnje i dnevnog vremena rada na način da prekorači dnevno i tjedno vrijeme vožnje za najviše jedan sat kako bi stigao do operativnog središta poslodavca ili mjesta boravka vozača da bi iskoristio tjedno razdoblje odmora. Pod istim uvjetima vozač smije prekoračiti dnevno i tjedno vrijeme vožnje za najviše dva sata kako bi stigao do operativnog središta poslodavca ili mjesta boravka vozača da bi iskoristio redovno tjedno razdoblje odmora, pod uvjetom da je uzeo neprekinutu stanku od 30 minuta neposredno prije dodatne vožnje. Vozač naznačuje razlog takvog odstupanja ručno na obrascu evidencije ili na ispisu uređaja za bilježenje ili na rasporedu zaduženja, najkasnije po dolasku na odredište ili pogodno mjesto za zaustavljanje.

– SMART tahograf 2. generacije obavezan za sva vozila iznad 2,5t NDM u međunarodnom prijevozu od 01.07.2026.

Važnije izmjene Uredbe 165/2014

– SMART tahograf 2. generacije obavezan od 21.08.2024.

– obaveza vozača da označava prelazak granice na samoj granici ili prvom pogodnom mjestu – rok za prilagodbu vozača je 18 mjeseci

– vozač mora kod sebe imati dokumentaciju za današnji i prethodnih 56 dana (listiće, potvrde, karticu) – primjenjuje se od 31.12.2024.

– prilikom daljinskog očitavanja podataka od strane kontrole osim do sada propisanih podatka koji ukazuju na manipulaciju očitavati će se i podataka o prekoračenju maksimalnog vremena vožnje

– SMART tahograf će zapisivati lokaciju i kada se vozilom obavljaju radnje istovara i utovara.

Link na EUR-LEX

Uredba 2020/1054 o izmjeni Uredbe 561 i Uredbe 165