Svi podaci su preuzeti sa ITF-a. Za službene informacije molimo Vas da provjerite kod službenih tijela države koja Vas zanima.

NAJVEĆA DOPUŠTENA MASA I OSOVINSKO OPTEREĆENJE TERETNIH VOZILA U EUROPI (u tonama)
Država Slobodna osovina Pogonska osovina 2-osovinske prikolice i poluprikolice 3-osovinske prikolice i poluprikolice Tegljač s poluprikolicom sa 4 osovine Tegljač s poluprikolicom sa 5 ili 6 osovina Kamion s prikolicom sa 5 ili 6 osovina
Albanija 10 11.5  (3) 18 26  (2) 36 40 44
Armenija 10 10 18 22 36 (19) 36 (19) 36 (19)
Austrija 10 11,5 18 26 36 40 40
Azerbajdžan 10 10 18 24 36 42 44
Bjelorusija 10 10 / 11.5 18 / 20 25 38 / 40 40 / 42 42 / 44
Belgija 10 12 19 26 39 44 44  (1)
Bosna i Herzegovina 10 11,5 19 26 38 40 40
Bugarska 10 11,5 18 26  (2) 36 40 40
Hrvatska 10 11,5 18 24 36 40 40
Češka 10 11,5 18 26  (2) 36 44  (2) 42 / 48
Danska 10 11,5 18 26 38 42 / 54 (35) 42 / 54 (35)
Estonija 10 11,5 18 26  (2) 36  (4) 40  (5) 40
Finska (6) 10 11,5 18 26  (2) 36 44 / 60 (7) 42 / 48
Francuska 13/12 (31) 13/12 (31) 19 26 38 40/44 (32) 40/44 (32)
FYROM – Makedonija 10 11,5 18 25 31 40 40
Gruzija 10 11,5 44 44 44
Njemačka 10 11,5 18 26  (2) 36 40 40
Grčka 7 / 10 13 19 26 33/38 40/42(20) 40/42(20)/44(13)
Mađarska 10 11,5 18 25 30 40 40 / 44 (8)
Island 10 11,5 18 26  (2) 36 40 44
Irska 10 11.5  (9) 18 26  (2) 36 44  (2) 44  (2)
Italija 12 12 18 26  (2) 40 44 44
Latvija 10 11,5 18 26  (2) 40 40 40
Liehtenštajn 10 11,5 18 26 (2) 36 40 40
Litva 10 11,5 18 26  (2) 36 40 40 / 44 (10)
Luksemburg 10 12  (11) 19 26 44 44 44
Malta 10 11,5 18 25 36 40 40 / 44 (8)
Moldaavija 10 10 18 24 36 40 40
Crna Gora 10 11,5 18 26  (2) 36 40 40 / 44 (8)
Nizozemska  (12) 10 11,5 21,5 21.5 / 30.5 (22) 40 50 50
Norveška 10 11,5 19 26 39 46 / 56 (23) 43 /  50 (24)
Poljska 10 11,5 18 26  (2) 36 40 40
Portugal 10 12 19 26 37 40 / 44 (25) 40 / 44 (26)
Rumunjska 10 11,5 18 25 36 40 40
Rusija 10 10 / 11.5 (27) 18 25 / 28(28) 36 / 32 (29) 40 40
Srbija 10 11,5 18 26 32 40 40
Slovačka 10 11,5 18 26  (2) 36 40 40
Slovenija 10 11,5 18 26  (2) 36 40 40/ 44 (8)
Španjolska 10 11,5 18 25/26 (34) 36 (33) 40 44 (13) / 42 (14)
Švedska 10 11,5 18 26  (2) 38 48/60  (30) 48/60  (30)
Švicarska 10 11,5 18 26  (2) 36 40 40
Turska 10 11,5 18 25/26  (16) 36 40 40/44  (10)
Ukrajina 11 11 16  (17) 22  (17) 38  (17) 38  (17) 38  (17)
Velika Britanija 10 11,5 18 26  (2) 36 40  (18) 40 / 44  (10, 18)

Opaske

1.  2-osovinski tegljač +3 osovinska poluprikolica: mehanički ovjes=43t ; pneumatski ovjes =44t

2.  Samo sa zračnim ovjesom ili slično i ABS-om

3Opterećenje pogonske osovine:domaći prijevoz =10t; međunarodni prijevoz=11.5tkamion s tri osovine: domaći prijevoz =24t; međunarodni=26t

4Tegljač s 3 osovine + jednoosovinska poluprikolica =35t

53 ili više osovinski tegljač + 3 ili više osovinska poluprikolica =44t

6.  Samo za vozila registrirana u EEA

7.  5 osovina=44t;6 osovina =56t;7 osovina =60t

844tkod prijevoza 40ft ISO kontejnera
9.  Opterećenje pogonske osovine sa mehaničkim ovjesom (domaći prijevoz) =10.5t;roadfriendlysuspension” (domaći prijevoz) =11.5t; međunarodni =11.5t

10. Za vozila koja obavljaju kombinirani prijevoz

11Opterećenje pogonske osovine:mehanički ovjes =11.5t

12. Pod posebnim uvjetima EMS-a(European Modular System) kombinacija može imati maks. dužinu od 25.25m i maks. masu od 60t

133-osovinsko teretno vozilo sa 2 ili 3 osovinskom poluprikolicom kada vozi 40ft ISO kontejner kada obavlja kombinirani prijevoz

14. 2 osovinsko motorno vozilo sa 3 osovinskom poluprikolicom kada vozi 40ft ISO kontejner kada obavlja kombinirani prijevoz

15. 5 osovina =48t; 6 osovina=58t; 7 osovina=60t

16S uvjetima propisanim u Uredbi za homologaciju tipa
17Kontejnerski kamion sa 2 osovine=18t;3 osovine=24t; teretno vozilo 4 osovine, 5 ili 6 osovina i zglobno vozilo s 5 ili više osovina=44t; kontejnerski kamioni po odobrenju Ministarstva i Inspekcije : tegljač s poluprikolicom i zglobna vozila s 5 ili više osovina=46t

18. Za uobićajeni rad sa 44t, potrebno je najmanje 6 osovina. Pogonska osovina(e) nesmiju preći osovinsko opterećenje od 10.5t imoraju imati dvostruke kotače na osovini i “road friendly suspension”. Vozila bez “roafriendly suspension” na pogonskoj osovini moraju imati dvostruke kotače na pogonskoj osovini i osovinski pritisak na pogonskoj osovini ne smije prelaziti 8.5t. Svaka kombinacija mora imati najmanje 3 osovine i prikolica mora imati “road friendly suspension”

19. Iznad dozvoljene težine od 36 tona, svaka dodatna tona je kažnjiva sa 55AMD (1 USD=364 AMD) po km

20Vozila za prijevoz goriva i jestivih tekućina

22Ovisno o razmaku između osovina, broja pogonskih osovina, tipu ovjesa i broju kotača na osovini

23. 5 osovina(3 +2) =46 t; 5 osovina(2 +3) =47t.; 6 osovina=50t56t za prijevoz trupaca između 21.5 i 2metra sa najmanje 7 osovina.
24. 5 osovina[( 2 +3) fiksno]=43t, 5 osovina=46t vučno vozilo sa dvije osovine i poluprikolica s okretnim postoljem s udaljenosti od 1.30 do 1.79 m i naknadno smanjen razmak iznad 1.79m i na kojem fiksna osovina ima dva kotača sa svake strane. 6 osovina(3 +3) =50 t

25. 44t kod prijevoza dva 20´ ISOcontainers;
26. 44t kod prijevoza dva 20´ ili jednog40´ ISOcontainers; 60t pod posebnim uvjetima: za prijevoz drvenog materijala, papira, drva, papira i proizvoda od keramike.

27. 11.5t=samo za dijelove ceste konstruirane prema toj normi

28. 28t=samo za 3 osovinski tegljač

29. 32t=za 4 osovinski solo kamion

30. 5 osovina=48t, 6 osovina=58t, 7 osovina=60t

31. 13t  za kamione mase<40t ,1t– za kamion između 40t i 44t
32. 44t primjenjuje se pod posebnim uvjetima koji se odnose na osovinsko opterećenje, tridem težine, euro-norme, vrsti ovjesa cf. http://www.developpementdurable.gouv.fr/-Reglementation,1432-.html
33. Zglobna vozila s 4 osovine=38t u slijedećim uvjetima:1. Pogonska osovina opremljena dvostrukim gumama i pneumatskim ovjesom (ili ekvivalentnim), osovine poluprikolice su razmaka >1.8m i poštuje se osovinsko opterećenje (18t) i osovinsko opterećenje poluprikolice (20 t). 2.Kod poluprikolice (razmak osovina 1‘8m) posebno opremljene sa šasijom za građevinske radove ili rudarstvo biti će 38t pod uvjetom da utovareni teret ne prelazi maksimalno osovinsko opterećenje.
34. Kada je pogonska osovina opremljena pneumatskim ovjesom ili ekvivalentim prema EU normama ili kada je svaka pogonska osovina opremljena dvostrukim kotačima a osovinski pritisak svake osovine ne prelazi 9.5t =26t.

35. 6 osovina=48t; 7 osovina=54t.

Preuzeto sa ITF.

Dopuštene mase i osovinski pritisak u Europi